• 1-2 dages levering.
  • VI STØTTER BØRNECANCERFONDEN
  • Fysisk butik i Ribe.

Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger for webshoppen.....

Andre regler gælder for den fysiske butik.  - Se under fysisk butik i Ribe.

 

Sjov og Spil

CVR-nr. 30788656

Mosevej 22

6760 Ribe

Mail: info@happygames.dk

Tlf.: 60914066

 

 

Billeder af varen.

Bemærk at i nogle tilfælde kan billedet variere en smule fra selve varen.

Alle vores billeder er billeder vi modtager fra vores leverandør, og har ikke altid mulighed for at kontrollere at de matcher.

Er vi klar over det, skriver vi det under produktet.

Der kan i nogle tilfælde være tale om varen på billedet er vist i en anden farve, eller billedet er forvrænget.

 

Betaling

For at handle i Sjov & Spil´s Internetbutik skal du være fyldt 18 år.

Følgende kreditkort kan anvendes: Dankort,  VISA Dankort, og Mastercard.

 

Ved brug af kreditkort online, bærer Sjov & Spil ansvaret for transaktionen.

Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Følgende kort reserveres beløbet på : Mastercard og Visa.

 

Sjov & Spil krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol.

Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Betaling uden kreditkort sker ved overførelse til Andelskassen 5971 8058973

Vi sender en ordrebekræftelse med beløbet, som skal overføres før vi sender.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

Offentlige institutioner kan bruge deres EAN nummer, og opkrævningen sker elektronisk.

Er EAN faktura ikke betalt ved betalingsfrist sender vi først en påmindelse.

Betalingsfrist for betaling med EAN er 14 dage.

Alle bestillinger med EAN betaling skal ske direkte til institutionen, da ordren ellers annulleres.

 

Bestillinger foretaget inden for Københavns kommune vil blive annulleret, da betaling via EAN 

ikke er muligt hos hos. Her henvises til kreditkort.

 

 

 

Derefter sendes rykkerskrivelse hvor der bliver tilskrevet 100 kr. i rykkergebyr.

 

 

Fragt og leveringsbetingelser

Leveringstiden er normalt inden for 1-2 hverdage fra du har sendt din bestilling.

 

Er der oplyst forkert adresse og/eller GLS laver en omadressering vil vi efterfølgende opkræve gebyret 

som svarer til det GLS tager for omadressering. 

 

GLS afhenter hos os kl. 12.30, så alle bestillinger inden dette tidspunkt, vil blive sendt denne dag.

Der kan ske at GLS først kommer senere denne dag, og her vil alle ordre blive sendt med såfremt

vi har nået at pakke den.

 

Du kan vælge mellem levering med GLS, med omdeling fra 53,- og levering uden omdeling fra 43,-.

 

Derudover kan du frit afhente varen hos Sjov & Spil i Ribe.

 

Normalt leverer GLS næste hverdag efter afsendelse og til pakkeshops om lørdagen.

Hvornår på dagen GLS leverer, afhænger af deres ruter.

 

Bemærk at der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden

pakkeshop pga. pladsproblemer.

Dette er specielt omkring Black Friday og julen.

 

Priser

Alle priser er angivet i DKK og er inklusiv 25% moms.

 

30 dages returret

Som forbruger har du ifølge loven 14 dages fortrydelsesret –

Vi hos Sjov og Spil tilbyder dig dog ud over de lovpligtige 14 dages fortrydelsesret, at returnere varer i helt                                                     

op til 30 dage efter du har modtaget varen.

Ønsker du at returnere varen efter de 14 første 14 dage forudsætter det dog, at varen er ubrugt                                                                       

og sendes tilbage i original emballage.

Den udvidede 30 dages returret gælder ikke for varer til kostumer og udklædning.

 

 14 dages fortrydelsesret

Som forbruger har du naturligvis stadig 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

 

Du kan sende en mail til info@happygames.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

De 14 dages returret gælder ikke ved køb af minigolfanlæg da disse produceres på bestilling og er specialvarer.

Ved betaling af anlæg som er forudbetaling, accepterer man samtidigt at der ingen fortrydelsesret er.

 

Fik du ikke hentet din pakke?

 

Når din ordre fremsendes med GLS og pakken ikke afhentes i pakkeshoppen, bliver den automatisk returneret til os efter 7 hverdage, som oplyses af fragtfirma når ordren er fremme pr. mail.

 

Har du ikke nået at hente din pakke inden den blev returneret kan du enten bede om, at få den genfremsendt eller fortryde dit køb.

Du vil i den forbindelse blive pålagt de reelle fragtomkostninger i overensstemmelse med dit valg.

Kontakt os ved eventuelle spørgsmål.

 

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb,

har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter,

hvis der opstår en skade under transporten eller varen ikke kommer frem.

 

Ved returnering af varer skal man benytte enten GLS eller PostNord, da de kræver underskrift for at varen er leveret.

Vi godtager ikke at man bruger DAO eller andre fragtfirmaer, da de sætter varen uden vores tilladelse.

Din garanti er vores underskrift.

Bruger du DAO sker leveringen om natten, og risikoen for at pakken forsvinder er stor.

Dette hæfter hverken DAO eller vi for....

 

Bruger man alligevel andre end PostNord og GLS tager vi ikke ansvaret for at pakken bliver stjålet eller forsvinder,

når pakken er sat uden vores godkendelse.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang,

og at din fortrydelsesret dermed mistes.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde,

at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Sjov & Spil

Mosevej 22

6760 Ribe

Att: returvare 

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Husk at skrive navn, adresse og ordrenummer samt hvilken vare du ønsker at returnere.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, eller et afslag i prisen,

afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. 

Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Vi anbefaler, at du reklamerer over transportskader med det samme, da det også letter din bevisbyrde for, at skaden ikke er sket efter levering. 

 

Varen sendes til:

Sjov & Spil

Mosevej 22

6760 Ribe

info@happygames.dk

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

 

Særligt for erhvervsdrivende:

Erhvervsdrivende har pligt til at undersøge varen straks efter modtagelse.

Reklameres der ikke straks over en beskadiget vare, mistes retten til erstatning.

 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

 

Personoplysningerne registreres hos Sjov og Spil og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.

Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på happygames.dk er Sjov og Spil.

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt

til at slette dine persondata, hvis du beder om det.

Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: info@happygames.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Bo Kristiansen på info@happygames.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg

via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.                                                

For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr.

Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse.

Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23-10-2023

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Sjov & Spil

Mosevej 22

6760 Ribe

info@happygames.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)